donderdag 21 april 2016

Tijdsdrukfouten

Beluister dit op: https://soundcloud.com/poetrycircle040/pieter-tijdsdrukfouten





De tijd is rijp.
Als druiven slik ik klokken door.
T drukt op de maag, zoals je begrijpt
Slok na slok tikken minuten door
Het vergist tot wijn.

Luther nagelt zijn stellingen aan de kerkdeur
Het beschreven vel van zijn rug gegleden
het bloed van het lam wat de keel door is gesneden
eucharistie in bordeaux kleur

Blessed is he that readeth, and they that hear the words of the prophecy, and keep the things that are written therein: for the time is at hand.

Al sinds mijn eerste communie leef ik volgens t woord
Schrijf t in mijn poeziealbum
I'll show you my gun, my Poezie weighs a ton

Door Chuck D aangespoord
Neem ik stelling in mijn schrift.
Geef vorm aan mijn drift
Laad de woorden in mijn magazijn
Stuur een vers
geperste druiven van de pers
Duw de tikkende vruchtjes in de fles

My poezie weighs a ton
Als champagne vanuit de bron
als ik te veel inslik,
word ik getikt
De druiven schudden in mijn maag
Komen tot ontploffing, zwaar en traag
Noem t tijdsdrukfouten

Burgundy blotches become my confession  
That crucify me, because the pen is mightier than the word
and be sure my poetry weighs a ton

Cant keep it bottled up
Shit I’m losing it.
I’m about to pop
Its so cathartic
Don’t believe it.
When I say I
Nailed it

Geloof niet wat ik zeg. Ik ben slechts de boodschapper, de prediker, een makkelijk doelwit.  
Mijn poezie, mijn poëzie is veel om te slikken
Ik nagel t aan de deur
hoor je me tikken of laat je me binnen zonder dat ik klop

Geen opmerkingen:

Bedenktijd

  In dit koninkrijk woont loopvolk en koninklijk Dames en paarden op deze banen heerst het zwart met wit geblokt het is de hand van go...