donderdag 21 april 2016

Doorstroom



Er staat file op mijn a4
Maar papier is geduldig
Daarom ben ik nog hier
Met pen in hand zorgvuldig
Alle woorden als auto's uitgelijnd
Tussen de regels als wegen belijnd
Kun je lezen zoals de ANWB
Als je geduld hebt dan neem ik je mee
Dus wacht nog maar effe, ik sta erop
Op de bushalte, wachtend op de lijn
Die ik zet onder t woord
Of als een rood koord
Door t geheel probeer te vlechten
Maar is het echte
Wat jij leest of hoort
Is er ruis van voorbijrazend verkeer wat de ontvangst verstoort

Wie schrijft die blijft
En ik ga nergens heen
Mijn gedachten in de knoop, punt
Als ik die maak, een punt bedoel ik dan
Mijn vers schrijf, en jij hoort ervan
Is er ondertussen tijd verstreken,
tussen schrijven en horen,
heb ik ernaar gekeken
kan t je bekoren en gaat er niets verloren
Kan ik dat wel zeggen en staat er wat ik bedoel.
Lees jij of hoor jij dan met datzelfde gevoel?

Er staat file op mijn a4
Maar papier is geduldig
Daarom ben ik nog hier
Rijd nou eens door

Geen opmerkingen:

Bedenktijd

  In dit koninkrijk woont loopvolk en koninklijk Dames en paarden op deze banen heerst het zwart met wit geblokt het is de hand van go...